En legend som lever kvar



Aldrig någonsin har en låt påverkat mig lika psykiskt som denna. Det var först igår som jag på riktigt satt mig och verkligen lyssna igenom den. Redan då förstod jag hur mycket jag älskade den. Snart ska jag berätta varför..

Rappmusikern Tupac Shakur eller hans artistnamn 2pac som han mest är känd för anses vara den största rapparen någonsin. Men med över 60 miljoner sålda album världen över behövs nog ingen större förklaring. Själv har jag aldrig varit så insatt i hans musik, inte så konstigt eftersom han tros vara död sedan 12 år tillbaka. Men det läskiga är att det inte finns några som helst vittnen till mordet eller bildbevis. I alla fall ingen som tydligt visar att det är han. Det var lördagen den 13 september 1996 som 2pac tillsammans med sin förare Suge Knight lämnade en boxningsmatch. När de passerar Flamingo road blir 2pac skjuten 5 gånger. Han överlever skottlossningen och förs därefter direkt till sjukhus. Här kommer några anledningar som tyder på att 2pac fortfarande kan vara vid liv är.

- Under en timma hade över 1 000 människor ringt in till radion och sa att de hade sett Tupac på Jamaica.
- Tupac rappade ofta om att bli begravd varför brändes då hans kropp till aska? Och brukar det hända dagen efter ett mord som polisen ska utreda? Nej, klart inte. Låter mycket orimligt, dessutom är det olagligt.
- Tupac tros också ha varit en studio, man hörde hans röst, och det hängde ett skynke över. Någon ville gå in, men blev stoppad av flera stora säkerhetsvakter utanför dörren. Skulle en vanlig amatör ha flera säkerhetsvakter? Nej! Detta blåstes upp ordentligt i USA.
- Som de flesta hade också Tupac en förebild som han ville följa och göra likadant som. Han fejkade sin död i hela 10 år. Är det något som Tupac också skulle kunna göra? Isåfall skulle han kommit tillbaka 2006.
-Videon "Toss it up" var den sista som spelades in innan han dog. Men sedan släpptes en annan video från samma skiva EFTER Tupac dog, hur kan det komma sig? Spelades den videon in 4 månader INNAN Tupac dog? Videon heter "To Live And Die In L.A".
- Tupac själv bar alltid en skottsäker väst. Var han än skulle. Varför skulle han inte ha den på sig, kvällen i September, 1996, på boxningsmatchen med Tyson i L.V? Las Vegas är precis ingen död stad på natten speciellt med tanke på maffian som härjade.
- Det var 12 skott på bilen. Varav 5 skott träffade Tupac. Men föraren Suge klarade sig utan problem?
- Las Vegas är en stad med mycket mutor, det innebär att vem som helst kan har förrått 2pac. Läkare, advokater, journalister med mera.
- Suge berättar att han hade en konservation med Tupac på väg till sjukhuset. Hur skadad var han då egentligen?
- Begravningen blev inställd av "okänd" anledning.

Det finns mängder av anledningar som tyder på att han fortfarande lever. Om han är omoperead i ansiktet eller gömmer sig. Det finns många olika teorier, dock inte lika många svar..


Jag måste även erkänna att jag inte kunde hålla tillbaks tårarna när jag hörde låten. Det är något med den som känns så äkta. Jag tänker på alla i hans närhet och hoppas så förjävligt att sanningen någongång kommer fram... Han är den grymmaste rapparen genom tiderna och jag tycker jävligt synd om alla som kommer efter. Ingen kommer ju kunna bli bättre än vad han var? Lots of love.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0