Lite tips

Funkar inte att lägga upp bilder på den här datorn. Buhu! Så ni för nöja er utan.. Idag känns sängen mer eller mindre aktuell. Imorse när jag vaknade upplevde jag illamående och valde därför att stanna hemma i min varma säng. Tihi! Jag hatar att vara sjuk, det finns liksom inget att göra? Och för det andra så vaknade jag alldeles för sent så jag missade alla bra barnprogram som går på morgonen. Haha fett synd. Så jag får trösta mig med en bra film och lite chai latte. Ja, man kan faktiskt göra det hemma helt själv! Busenkelt. Kolla här..

Ingredienser
2 stora glas

5 dl vatten
1 bit färsk eller torkad ingefära
1 kanelstång
10 kardemummakärnor
3 - 4 tsk svart te
2 dl varm baristamjölk

Gör så här
Sjud vatten och kryddor i en kastrull med lock i ungefär 5 minuter. Tillsätt teet och låt dra i ca 5 minuter. Sila teet, vispa den varma mjölken till skum och häll i. Så sjukt gott!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Din blogg har blivit riktigt bra lovisa! :) Älskar chai latte, så himla gott alltså! Du är skitbra Louy, glöm inte det! Du är värd det bästa <3

2008-11-11 @ 12:54:22
Postat av: Lovisa

Haha, tack vad glad jag blir! Fortsätt läsa den, lovar att uppdatera så mycket som möjligt. :) PUSSEN

2008-11-11 @ 13:47:39
URL: http://surfhair.blogg.se/
Postat av: Sanna

Oh, thank you lovely! Ska börja kika in din lite oftare också. PUSS

2008-11-11 @ 19:52:01
URL: http://ssjolund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0