Jag ser ett nytt USA

Det var nog inte bara jag som satt spikad framför tvrutan denna minst sagt historiska natt. För många var det slutet på åtta års elände och början på ett nytt USA. Jag tror att Obama kommer föra USA mot en ljusare framtid och även hans motståndare McCain uttalar sig om att Obama kommer bli bättre än republikanerna när det gäller att hanterna den globala konjunkturnedgången och finanskrisen.

Och segertalet var mäktigt. Är det bara jag som hör suckandet av lättnad? USA behöver en radikal förändring och att få en färgad vid makten är nog det absolut bästa som kan hända. Obama kommer få det tufft, han har höga förväntningar att leva upp till. Men nu är det dags för Bush att lämna plats för den nye presidenten Barack Obama, världens mäktigaste man.

Kommentarer
Postat av: Anonym

bra skrivet, jag tror också det här kommer att förändra! älskar bloggen. :)

2008-11-05 @ 16:26:39
Postat av: Freja

så jävla bra att han vann!! :D

2008-11-05 @ 16:42:51
URL: http://tuffsomtaget.blogg.se/
Postat av: anna

"Jag tror att Obama kommer föra USA mot en ljusare framtid och även hans motståndare McCain uttalar sig om att Obama kommer bli bättre än republikanerna när det gäller att hanterna den globala konjunkturnedgången och finanskrisen."

2008-11-06 @ 15:35:20
Postat av: The only one Stina

Jaa, det kommer nog bli jättehärligt när Obama går in i Iran! Spelar det nån roll om han är neger eller, blir det bättre då eller? :p

2008-11-07 @ 19:31:35
Postat av: anna (stolt kvinna)

VEM SA NEGER?!

2008-11-11 @ 22:41:08
Postat av: negerkungen

det sa JAG

2008-11-12 @ 21:43:08
Postat av: Liniz

är det bara jag som tycker att han är en mes som är "svart"? gills det verkligen att man blir utnämnd som svart bara för att man har EN svart förälder? Hans mamma är trots alls vit som snö...

Aja lovisa, skriv på dina politiska kommentarer du, jag hade i alla fall röstat på mccain om jag vore amerikan (;

2008-11-15 @ 22:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0